Vykonané hĺbkové ex post hodnotenia
V zmysle bodu 10.2. Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov Ministerstvo hospodárstva SR zverejňuje ex post hodnotenia regulácií zaradených v Zozname regulácií pre hĺbkové ex post hodnotenie.
Hodnotené regulácie v roku 2024:
- Povinnosť splniť kritériá pre získanie odbornej spôsobilosti na prevádzkovanie cestovnej kancelárie (regulácia č. 4, PDF, 736kB);
- Povinnosť splniť kritériá pre získanie odbornej spôsobilosti na výkon povolania sprievodcu cestovného ruchu (regulácia č. 5, PDF, 720kB);
- Povinnosť splniť kritériá pre získanie odbornej spôsobilosti na prevádzkovanie cestovnej agentúry (regulácia č. 6, PDF, 739kB);
- Územné obmedzenie platnosti licencií autoškôl (regulácia č. 7, PDF, 682kB);
- Usporiadanie možnosti vytvárať prevádzky autoškôl (regulácia č. 8, PDF, 681kB);
- Povinnosť dokladovať prihlásenie inštruktora do Sociálnej poisťovne (regulácia č. 9, PDF, 669kB);
- Prevádzkovanie autoškôl (regulácia č. 10, PDF, 679kB);
- Územné obmedzenie pre zriadenie prevádzky autoškoly (regulácia č. 11, PDF, 681kB);
- Kontrola technickej základne autoškôl (regulácia č. 12, PDF, 677kB);
- Neaktuálnosť vymedzenia pojmu „mapovanie“ vytvára v podnikateľskom prostredí neistotu (regulácia č. 13, PDF, 678kB);
- Neaktuálnosť ustanovení týkajúcich sa leteckého meračského snímkovania
(regulácia č. 14, PDF, 688kB); - Nejednotný postup pri vydávaní osvedčení o osobitnej odbornej spôsobilosti a vydávaní oprávnení na autorizačné overovanie vybraných geodetických a kartografických činností
(regulácia č. 15, PDF, 687kB); - Nejednotný postup pri výkone inšpekčnej/kontrolnej činnosti orgánov ÚGKK SR a KGK
(regulácia č. 16, PDF, 692kB); - Povinnosť FO a PO odovzdať výtlačok kartografického diela, výsledky merania alebo digitalizácie objektov (regulácia č. 17, PDF, 689kB);
- Povinnosť FO a PO zriaďujúcej bod podrobného bodového poľa odovzdať výsledný operát
(regulácia č. 18, PDF, 689kB); - Právna neistota spôsobená cudzími štátnymi príslušníkmi bez rodného čísla
(regulácia č. 49, PDF, 705kB);
Hodnotené regulácie v roku 2025:
- Vypustenie podmienky požiadať o udelenie licencie na prevádzkovanie vlastnej ochrany v prípade, že fyzická alebo právnická osoba je vlastníkom nehnuteľnosti a bezpečnostnú službu vykonáva pre vlastnú potrebu (regulácia č. 19, PDF, 694kB);
- Prísne vymedzenie podmienok, ktoré musí spoľahlivá osoba spĺňať (regulácia č. 20, PDF, 710kB);
- Potreba psychologického vyšetrenia ako súčasti preukazovania zdravotnej spôsobilosti (regulácia č. 21, PDF, 692kB);
- Vysoká frekvencia podrobovania sa posúdenia zdravotnej spôsobilosti (regulácia č. 22, PDF, 691kB);
- Dlhá lehota pre opakovanie kvalifikačnej skúšky (regulácia č. 23, PDF, 694kB);
- Široko definované výnimky, kedy osoba nemusí vykonať skúšku odbornej spôsobilosti
(regulácia č. 24, PDF, 695kB); - Nemožnosť podávania žiadosti o udelenie licencie na prevádzkovanie bezpečnostnej služby elektronicky (regulácia č. 25, PDF, 691kB);
- Prísne podmienky pozastavenia prevádzkovania bezpečnostnej služby (regulácia č. 26, PDF, 693kB);
- Rozsah náležitostí správy o činnosti bezpečnostnej služby (regulácia č. 27, PDF, 693kB);
- Neexistujúca definícia osôb poverených výkonom pátrania (regulácia č. 28, PDF, 688kB);
- Rozsah náležitostí identifikačného preukazu (regulácia č. 29, PDF, 691kB);
- Nesúlad požadovaných nárokov v evidencii identifikačných preukazov (regulácia č. 30, PDF, 690kB);
- Rozsah náležitostí záverečnej správy (regulácia č. 31, PDF, 688kB);
- Nadmerné množstvo úkonov odbornej prípravy na skúšku odbornej spôsobilosti typu S
(regulácia č. 32, PDF, 692kB); - Nadmerné množstvo úkonov odbornej prípravy na skúšku odbornej spôsobilosti typu P
(regulácia č. 33, PDF, 694kB); - Požiadavky na balenú vodu sú v slovenskej legislatíve definované rozdielne v porovnaní s európskou legislatívou (regulácia č. 37, PDF, 686kB);
- Rozdielne požiadavky na majonézu v porovnaní s inými krajinami (regulácia č. 38, PDF, 682kB);
- Rozdielne požiadavky na čokoládový mrazený krém v porovnaní s inými krajinami
(regulácia č. 39, PDF, 683kB); - Rozsiahle požiadavky na označovanie kávy na obaloch výrobkov (regulácia č. 40, PDF, 677kB);
- Chýbajúca definícia ďalších druhov chleba a pečiva (regulácia č. 41, PDF, 683kB);
- Duplicitné zasielanie oznámení na štátne organizácie (regulácia č. 42, PDF, 688kB);
- Nemožnosť vykonávania rituálnych porážok (regulácia č. 43, PDF, 697kB);
- Rozdielne požiadavky na spracovanie mechanicky separovaného mäsa v porovnaní s inými krajinami (regulácia č. 44, PDF, 685kB);
- Meranie teploty v úložných priestoroch kalibrovaným teplomerom (regulácia č. 45, PDF, 681kB);
- Predmety bankových činností (regulácia č. 46, PDF, 689kB);
- Vysoká frekvencia preskúšavania z finančného vzdelávania (regulácia č. 47, PDF, 715kB);
- Nedostatočná výpovedná lehota (regulácia č. 48, PDF, 707kB);
- Absencia možnosti správy majetku pre menšie skupiny investorov (regulácia č. 50, PDF, 713kB);
- Administratíva spojená s vypĺňaním ročných výkazov (regulácia č. 51, PDF, 704kB);
- Povinnosť informovania NBS o programe a termíne rokovania orgánov finančných agentov
(regulácia č. 52, PDF, 700kB); - Nemožnosť vykonávania finančného sprostredkovania finančným poradcom
(regulácia č. 53, PDF, 708kB); - Povinnosť vykazovania finančných účtov zo strany finančných agentov
(regulácia č. 54, PDF, 712kB); - Administratívna povinnosť doloženia stanoviska obce pri začatí poskytovania lekárenskej starostlivosti (regulácia č. 55, PDF, 700kB);
- Stanovenie sadzby poistného za poistencov štátu (regulácia č. 58, PDF, 716kB);
- Efektivita systému verejného zdravotného poistenia a finančná stabilizácia zdravotného systému
(regulácia č. 61, PDF, 712kB); - Administratívna povinnosť doloženia a vydania posudku (regulácia č. 63, PDF, 880kB);
- Potreba lekárskeho posudku pre spoločníkov (regulácia č. 64, PDF, 692kB);
- Povinnosť finančných sprostredkovateľov a poisťovní poskytovať vyhlásenie vhodnosti iba na investičné produkty založené na poistení (regulácia č. 65, PDF, 715kB);
- Povinnosť finančných sprostredkovateľov a poisťovní poskytovať klientovi pravidelné posúdenie vhodnosti odporučených investičných produktov založených na poistení
(regulácia č. 66, PDF, 710kB); - Platba odvodov do konca kalendárneho roku napriek skoršiemu uplynutiu individuálnej licencie
(regulácia č. 67, PDF, 690kB); - Povinnosť platenia paušálneho odvodu z prevádzkovania hazardných hier za dni, kedy je prevádzkovanie hazardných hier zakázané (regulácia č. 68, PDF, 690kB);
- Obmedzovanie prevádzkového času herní nad rámec zákona (regulácia č. 69, PDF, 681kB);
- Úprava reklamy v herni je neprimerane prísnejšia ako pri iných druhoch hazardných
hier (regulácia č. 70, PDF, 683kB); - Prísnejšia selekcia prístupu osôb z registra vylúčených osôb do kasín a binga oproti stávkovým kanceláriám (regulácia č. 71, PDF, 683kB);
- Neregulovaná lehota a formulár pre mestá a obce pri vydávaní vyjadrení pre prevádzkovateľov hazardných hier (regulácia č. 72, PDF, 689kB);
- Striktné pravidlá pri umiestňovaní herní (regulácia č. 73, PDF, 680kB);
- Administratívne a personálne zaťaženie prevádzkovateľa v dôsledku duplicity posielaných údajov Úradu pre reguláciu hazardných hier (regulácia č. 74, PDF, 681kB);
- Duplicitné zverejňovanie všeobecných obchodných podmienok a obdobných dokumentov
(regulácia č. 75, PDF, 737kB); - Výkladová nejednoznačnosť zverejňovania zmlúv (regulácia č. 76, PDF, 692kB);
- Chýbajúce negatívne vymedzenie určitého typu zmluvy, ktorá by nebola povinne zverejňovanou zmluvou (regulácia č. 77, PDF, 691kB);
- Právna neistota vyplývajúca zo zverejnenia nepodpísanej zmluvy v CRZ (regulácia č. 78, PDF, 690kB);
- Taxatívne vymedzenie jednotlivých typov plnenia, ktoré sa v zmysle Obchodného zákonníka považujú za plnenie nahrádzajúce vlastné zdroje (regulácia č. 79, PDF, 732kB);
- Právna neistota v oblasti vykonávania transakcií splnomocnenou osobou po smrti majiteľa účtu
(regulácia č. 80, PDF, 697kB); - Nastavenie ukazovateľa definujúceho spoločnosť v kríze (regulácia č. 81, PDF, 740kB);
- Administratíva spojená s overovaním osoby predsedu dozornej rady kontrolou stanov spoločnosti (regulácia č. 82, PDF, 693kB);
- Mechanizmus stanovenia odplaty (regulácia č. 83, PDF, 676kB);
- Zneužívanie pojmu finančný poradca finančnými sprostredkovateľmi (regulácia č. 84, PDF, 799kB);
- Dĺžka lehoty pre naplnenie nečinnosti (regulácia č. 85, PDF, 723kB);
- Zákonná úprava - doplnenie využívania geotermálnej energie vo vzťahu k inštitútu vyvlastnenia
(regulácia č. 86, PDF, 697kB); - Zjednotenie oprávnení a osvedčení pre výkon činnosti na vyhradených technických zariadeniach pre banskú činnosť na povrchu a ostatný priemysel (regulácia č. 87, PDF, 679kB);
- Právna neistota spôsobená nesúladom požadovaných nárokov pri zaradení osoby do vodičského kurzu (regulácia č. 88, PDF, 684kB);
- Prísne vymedzenie podmienok, ktoré musí skúšobný komisár spĺňať (regulácia č. 89, PDF, 680kB);
- Jasnejšie definovanie pojmu "Nepretržitá prevádzka autoškoly" (regulácia č. 90, PDF, 852kB);
- Úprava podmienok zániku inštruktorského oprávnenia (regulácia č. 91, PDF, 679kB);
- Preskúmanie opodstatnenosti podmienky odbornej spôsobilosti pri prevádzkovateľovi autoškoly (regulácia č. 92, PDF, 677kB);
- Absencia podmienky minimálnej emisnej normy pre vozidlo taxislužby (regulácia č. 93, PDF, 674kB);
- Prax vo vedení motorového vozidla pre získanie preukazu vodiča vozidla taxislužby
(regulácia č. 94, PDF, 685kB); - Platnosť preukazu vodiča vozidla taxislužby (regulácia č. 95, PDF, 684kB)
- Jazyková bariéra pri psychologickom vyšetrení pre vodičov taxislužby (regulácia č. 96, PDF, 689kB)
- Zrýchlené získanie koncesie na vozidlo taxislužby (regulácia č. 97, PDF, 688kB)
- Právna neistota spôsobená pojmom elektronické komunikačné siete v zákone o energetike
(regulácia č. 101, PDF, 708kB) - Povinnosť vykonať registráciu rádiových zariadení v pásme 60 GHz na webovom sídle pri uvedení zariadenia do prevádzky a opakovane každých 18 mesiacov (regulácia č. 102, PDF, 680kB)
- Časová lehota povinnosti overenia prepravných sudov z nehrdzavejúceho materiálu tvarovo stálych (regulácia č. 103, PDF, 692kB);
- Prehodnotenie povinnosti vykonávať overovanie určených meradiel cestných rýchlomerov a analyzátorov dychu (regulácia č. 104, PDF, 692kB);
- Povinnosť zabezpečenia odborného dohľadu nad bazénmi (regulácia č. 105, PDF, 896kB);
- Spôsob zverejňovania informácií v súvislosti s monitorujúcim subjektom
(regulácia č. 106, PDF, 693kB); - Spôsob zverejňovania informácií v súvislosti s certifikačným subjektom
(regulácia č. 107, PDF, 692kB); - Obsolentná definícia výkonu advokácie (regulácia č. 117, PDF, 701kB);
- Nedostatočná prevencia možného nesúladu medzi údajmi v obchodnom registri a skutočným stavom (regulácia č. 118, PDF, 700kB);
- Definícia zodpovednosti za škodu pri spoločnosti s ručením obmedzeným
(regulácia č. 119, PDF, 673kB); - Definícia konateľa spoločnosti s ručením obmedzeným (regulácia č. 120, PDF, 716kB);
- Absencia dôvodov vyčiarknutia zo zoznamu advokátov (regulácia č. 121, PDF, 661kB);
- Ustanovenia týkajúce sa výkonu advokácie formou v. o. s. a s. r. o. v prípade vyčiarknutia zo zoznamu advokátov alebo zápisu zmeny spôsobu výkonu advokácie (regulácia č. 122, PDF, 717kB);
- Chýbajúca úprava úhrad za zabezpečenie odpočúvania (regulácia č. 144, PDF, 692kB);
- Príliš krátka lehota na návrh na vykonanie záznamu do katastra nehnuteľností pri umiestňovaní vedenia verejnej siete (regulácia č. 145, PDF, 692kB);
- Nemožnosť zablokovať len vybrané čísla z množiny čísiel (regulácia č. 146, PDF, 696kB);
- Nevykonateľná deaktivácia vyúčtovania pri rozpise účtov (regulácia č. 147, PDF, 676kB);
- Nemožnosť fakultatívneho ukladania sankcie (regulácia č. 148, PDF, 692kB);
- IT systémy ako doplnok plavčíkov (regulácia č. 155, PDF, 892kB);
- Úroveň referenčných hodnôt primiešavaných udržateľných pohonných látok do motorovej nafty alebo motorového benzínu (regulácia č. 166, PDF, 704kB);
- Povinnosť dodávateľov pohonných hmôt primiešavať FAME do čistého HVO
(regulácia č. 169, PDF, 704kB); - Povinnosť primiešavania konkrétneho percentuálneho podielu biozložky do pohonných látok
(regulácia č. 170, PDF, 684kB);